Vind artikelen via een categorie of de zoekfunctie

Is het crashdieet goed of niet?

Is het crashdieet goed of niet?
4.7 (93.33%) 3 votes

 Het crashdieet is niet bedoeld om voor een lange periode te gebruiken. Het kan het beste maar voor een paar dagen tot maximaal een week gevolgd worden. Het gewicht neemt snel af tijdens dit soort dieet. Bij een crashdieet eet je aanzienlijk minder dan wat je normaal doet. Bij veel van de crashdiëten eet je zelfs minder dan 1000 calorieën per dag. Je kunt wel nagaan dat dit niet zo gezond is maar je kunt hierdoor wel veel gewicht verliezen. Het nadeel van een crashdieet is dat het vaak niet alleen vet is dat je verliest. Het grootste deel is vocht dat er net zo snel weer bij op zit. Het is geen lange termijn dieet waarbij je voorgoed van de kilo’s af bent. Groentes en soepen zijn een aanzienlijk deel van het crashdieet. Populaire crashdiëten zijn het ziekenhuisdieet, soepdieet en het sapdieet.

Soepdieet

Zoals de naam al doet vermoeden bestaat het soepdieet voornamelijk uit soepen. Dit kunnen verschillende soepen zijn. Zo wordt het niet saai als je steeds dezelfde soep eet. Het soepdieet is een crashdieet. Dit betekent dat je niet veel calorieën binnenkrijgt en dat het maar voor een korte periode gevolgd mag worden. Snel gewicht kwijtraken is dus goed mogelijkheid met het soepdieet maar dit is niet alleen vet. Het is zelfs maar weinig vet maar meer vocht. Het dieet is maar kort te gebruiken zonder lichamelijke problemen. Je kunt zoveel soep eten als je wilt tijdens het soepdieet. Hierdoor krijg je niet veel te maken met honger. Doordat er geen eiwitten in het dieet zitten is het mogelijk om eiwitshakes te nemen. Deze worden dan genomen als aanvulling op het soepdieet. De eiwitshakes bevatten de eiwitten die het lichaam nodig heeft voor diverse functies.

Fruitdieet

Het fruitdieet bestaat uit het grootste gedeelte uit fruit maar groenten mogen ook gegeten worden. Een groentesoep is bijvoorbeeld een product dat wel gegeten mag worden. Brood en rijst bijvoorbeeld niet. Bij het fruitdieet wordt er voor een korte periode enkel groentes en fruit genuttigd en als aanvulling voor de eiwitten worden er ook shakes gedronken. Deze shakes bevatten veel eiwitten die nodig zijn voor het herstel van de cellen. Het fruitdieet kan maar voor een korte tijd gevolgd worden. Deze periode kan als voorbeeld één week zijn maar veel langer is niet goed voor het lichaam. Dit komt doordat de inname van calorieën erg laag is tijdens het dieet. Het is daarom niet verstandig om het te lang te volgen.

Reacties (0)

Pinging is disabled!

Reageren