Vind artikelen via een categorie of de zoekfunctie

De succesformule voor een platte buik

De succesformule voor een platte buik
Beoordeel dit artikel

De zomer komt eraan en de meeste mensen willen dan met een platte buik op het strand verschijnen. Als jij van plan bent om te trainen voor een platte buik doe je er goed aan om dit artikel te lezen. Door de tips in dit artikel te volgen sta jij deze zomer te pronken met je platte buik.

Gezonde maaltijden

Om ervoor te zorgen dat jij die gewenste platte buik hebt in de zomer is het belangrijk om op je voeding te letten. Dit doe je door gezonde producten te eten waar weinig calorieën in zitten. Denk hierbij aan verschillende soorten groentes. In groentes zitten weinig calorieën, veel vitamines, mineralen en gezonde voedingstoffen die ervoor zorgen dat je een platte buik krijgt.

Om buikspieren te kweken is het van belang om voeding binnen te krijgen waar eiwitten en proteïne in zitten. Dit kan je enerzijds doen door producten te eten die deze voedingsstoffen bevatten zoals kip, zalm en biefstuk. Anderzijds kan je je eiwitten en proteïne bijvullen door eiwit shakes te kopen. Neem dagelijks een eiwit shake in de ochtend of na het trainen waardoor je buikspieren genoeg brandstof hebben om zich te ontwikkelen.

Daarnaast moet je je metabolisme en je spijsvertering stimuleren. Dit doe je door je maaltijden te verspreiden over de dag. Hierdoor verbrand je meer calorieën per dag. De beste manier hiervoor is om ongeveer 4 tot 6 maaltijden per dag te eten, inclusief de avondmaaltijd en de snacks tussendoor.

Probeer tot slot veel water te drinken gedurende de dag, dus ook buiten je trainingen om. Het is bewezen dat het drinken van koud water helpt bij de stofwisseling en zorgt voor het verbranden van calorieën.

Trainen voor een platte buik

Er wordt gesteld dat gezonde voeding ongeveer 70% is in het proces om een platte gespierde buik te krijgen. De andere 30% bereik je door de juiste buikspieroefeningen te doen. Train per week 2 of 3 keer je buikspieren volgens het buikspieroefeningen schema op buikspierentraining.nl. De meeste oefeningen in dit schema zijn geschikt voor in de sportschool én voor thuis. De drempel om naar de sportschool te gaan is hierdoor weg. Je hoeft niet per se het huis uit om hard te trainen voor een platte buik.

Reacties (0)

Pinging is disabled!

Reageren