Vind artikelen via een categorie of de zoekfunctie

De p van product uit de marketingmix

De p van product uit de marketingmix
Beoordeel dit artikel

 Marketing is steeds minder adverteren en steeds meer innoveren. Iedereen kent de aloude verhalen wel van bedrijven die zich enorm hebben verkeken in het hele innovatie proces. Bedrijven als Kodak die de digitale camera stil probeerde te houden. Of iets recenter: Blokker holding, die tien jaar geleden nog steeds niets moest hebben van het internet. Zij zeiden:’ mensen gaan niet bestellen via internet, doen ze nooit’. Dat hebben ze geweten ze moeten nu een enorme inhaalslag maken. Een nieuw product kan dus de levensader zijn van jouw bedrijf, maar hoe zorg je ervoor dat de kans op succes het grootst is. Dat vertel ik jou in deze blog.

Concept design

Een nieuw product ontwikkelen begint allemaal bij het concept. Het concept is de blauwdruk voor jou nieuw te ontwikkelen product en zorgt ervoor dat je een duidelijke ingekaderd proces neer kunt zetten. Een goed concept design zorgt ervoor dat het ontwikkelen van je nieuwe product een stuk gemakkelijker wordt. Steek dus tijd in je


concept design

en zorg ervoor dat je gehele team achter jouw keuzes staat. Dan weet je zeker dat je product gemakkelijker ontwikkelt kan worden.

Het ontwikkelen van een product

Ben jij helemaal tevreden met het concept, dan ga je over op de volgende fase. Hierin is het van belang dat je een goede en solide basis neerlegt. Hiervoor maak je eerst de shell van het product en breidt je deze vervolgens uit. Dit doe je doormiddel van het werken in sprints. Hiervoor is een goede reden en dat is dat je door te werken met sprints steeds kleine aanpassingen kunt doen aan je product zonder dat deze de kern functionaliteit van het product enorm aanpassen.

Succes!

Ik wens je enorm veel succes bij het ontwikkelen van je nieuwe product en weet zeker dat het met deze tips een stuk gemakkelijk gaat. Wanneer je echt succes wilt is het allicht nog een idee om te werken met een testgroep die een perfecte afspiegeling is van je doelgroep. Hierdoor weet je zeker dat het product naadloos aansluit bij de behoefte die je probeert in te vullen.

Reacties (0)

Pinging is disabled!

Reageren