Vind artikelen via een categorie of de zoekfunctie

Uitvinders opgelet! Hoe ontwikkel je een nieuw product

Uitvinders opgelet! Hoe ontwikkel je een nieuw product
Beoordeel dit artikel

Elk jaar worden er honderden nieuwe producten de markt op geslingerd, de een succesvoller dan de andere, maar allen zijn ooit ontwikkeld met het idee om een bepaalt probleem op te lossen. Wanneer je een product op de markt zet dat zo goed een probleem kan oplossen dat je er nagenoeg nooit meer een ander product naast hoef te gebruiken, dan kan het niet anders dan dat dat product een succes wordt. Dit proces wordt ook wel product ontwikkeling genoemd. Product ontwikkeling kun je opdelen in een aantal fases. Wanneer deze fases succesvol worden afgerond is de kans groot dat je een succesvol product op de markt zet. In deze blogs beschrijf ik deze fases en kritieke meetpunten die hierbij naar voren komen.

Fase 1:Concept design

Tijdens de fase concept design, maak je de blauwdruk van je nieuw te lanceren product. Het is van groot belang dat je hierbij al feedback vraagt aan je testgroep. Deze testgroep is zeer bepalend in het ontwerpen van het product en aangezien het concept design de blauwdruk is van je nieuw te lanceren product wil je deze fase uitmuntend doorlopen. Maak constant kleine aanpassingen aan je concept en leg deze voor aan je testgroep. Wanneer zij een ‘go’ geven, kun jij ook weer verder.

Fase 2:Product ontwikkeling

Product ontwikkeling is een beetje een aparte term in deze industrie, omdat je niet direct het uiteindelijke product ontwikkeld, maar eigenlijk meer het ‘prototype’ van het uiteindelijke product. Uiteraard is het in deze fase ook weer van belang dat je constant de testgroep meeneemt in je besluitvorming. Zorg ook dat de testgroep de producten mee naar huis neemt in deze fase ‘product ontwikkeling’, wanneer je uiteindelijke doelgroep dingen vervelend of irritant vindt, dan kun je deze ‘foutjes’ in deze fase goed tackelen.

Marketing

Marketing wordt daadwerkelijk een eitje wanneer je op deze manier werkt. De basis van marketing is namelijk ervoor zorgen dat je met je product in een bepaalde behoefte voorziet. Door de productontwikkeling slim te laten verlopen, weet je eigenlijk voor 99 procent zeker dat dit het geval is en dat je een succesvol product op de markt zet.

Reacties (0)

Pinging is disabled!

Reageren